måndag 4 februari 2013

Bläckfisken Octo - till salu

Det finns en nystartad grupp på Facebook som heter Små bläckfiskar där de som vill virkar just bläckfiskar, som sen ska lämnas in till Lunds NEO-avdelning för förtidigt födda barn. Det tyckte jag lät som ett kul projekt, så jag satte igång med två stycken med en gång.

Hälsa på bläckfisken Octo
Dessvärre blev Octo för smal för att få åka till bebisarna på NEO då han inte är 44,5 mm eller större i diameter - han är bara 37,5 mm. Den röda bläckfisken är virkad i samma garn och med samma nål, dock något lösare virkad, men jag tror ändå att den blir för liten. Tror att min dotter kommer att vara spekulant på den, så Octo är liksom över. Därför har jag bestämt att han är till salu. Finns det någon därute som skulle vilja adoptera Octo? Octo flyttar gärna hem till dig för 50 kr plus porto.

2 kommentarer:

  1. Hej jag är intresserad av att köpa Octor..!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej. Vad kul! Kontakta mig på lindasscrapdesign@gmail.com så tar vi resten där. =)

      Radera