fredag 15 februari 2013

Hjärtan

Till Alla hjärtans dag virkade jag ett stort hjärta till dottern. Tanken var att det skulle bli som en kudde, men trots tjockt garn blev den mindre än jag tänkt. Men det blev bra ändå.

Virkat i Molly med virknål nr 6. Slaktade en gammal prydnadskudde som inte längre användes och återanvände stoppningen. Stoppade det ganska så hårt för att tåla barnahänder. Borstade sen hjärtat med nagelborste för att få det lite mysigt luddigt.

Ett lite mindre beige hjärta virkade jag till hemhjälpen, detta stoppades inte lika hårt. Halvvägs i virkningen sydde jag fast spets att hänga hjärtat i. Sen dekorerade jag med pappersrosor och pärlor och ett litet handgjort hänge längst ner i spetsen - bestående av hattpinne, pärlhattar i silver och pärla.

Här ser ni storleken på hjärtana, det röda hjärtat är ca 20 cm från topp till spets, och det vita ca 8-9 cm.

Tack för titten, ha det gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar