onsdag 16 januari 2013

Välkomna! Stickat, virkat och annat i en härlig blandning

Välkomna till min nya blogg, den som bara ska handla om det jag skapar med mina två händer, tyger, garn, pärlor och liknande. Jag börjar med att visa upp en del saker som jag gjort senaste tiden.

Ett par vantar, till mig, virkade efter mönster delat på Facebook's Online Virkcafé, i vitt Järbo Molly.

 En Pippi-tröja, till min guddotter, stickad i Svarta Fårets raggsocksgarn.

En halsduk, till mig, stickad med virkad kant i helsyntetgarn. Mycket varm och gosig.

Dotterns kakfat, med tidigare virkad dammsugare och prinsesstårta, i bomullsgarn (typ Catania). En nyvirkad muffins med lingon på toppen, i Candy.

Ett litet test, virkade mormorshjärtan i bomullsgarn (typ Catania), mönster hittat på nätet. Vet inte vad jag ska göra med dessa, det får vi se.

Dottern i sin stickade Pippi-tröja, så klart ska gudsystrarna ha likadana tröjor. (Jag är gudmor till lilla A, 7 år gammal, medan A:s mamma är gudmor till min Leia, snart 5 år gammal. Då blir ju tjejerna gud-systrar, eller hur?) Stickad i Svarta Fårets raggsocksgarn.

En stickad sjal i blandgarn (ull, mohair, akryl) med virkad kant. Tyvärr är detta kortet det enda jag har än så länge, taget under tiden sjalen blockas. En julklapp till min kära syster.

Så en liten avstickare..... Inte scrappad (mina scrappade saker kan du kika på här: Min pysselhörna), inte virkad eller stickad, inte sydd..... Men ändå är det spets, virkad duk, tyg, fyllning och trådrullar. En nåldyna jag skapade till min kära hemhjälp i julklapp.

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en liten hälsning, då blir jag glad. Lämnar du din blogglänk så kommer jag gärna och besöker dig.

6 kommentarer:

  1. Kul......en virk/stickblogg till att kika i.Alltid kul....hittar så mycke inspiration.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Jättefina "pysselprylar" du gjort. Jag får lite egna idéer, tack. Du får gärna kolla in min blogg och lämna ett "avtryck" ;)Kram o ha det gott. Tack för det superfina julkortet förresten.

    SvaraRadera
  3. Åhh vad mycket fint du har gjort <3 man blir så inspirerad och vill ta tag i nått handarbete direkt...
    Är sugen på att sticka raggsockor men är dålig på att läsa stickmönster, kanske du har nått lätt mönster i gömmorna du kan visa här :)
    Kramar Ingela

    SvaraRadera
  4. Oj va fina saker! Den där nåldynan var verkligen fin. Är det en virkad spetsduk som du sytt på och spets runt kanten? Min blogg finns på www.virktantens.blogspot.se om du vill kika in :)

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Det var intressant att titta runt på din sida och se allt fint du har gjort

    SvaraRadera