tisdag 26 mars 2013

Påskligt byte!

På Facebook finns det en grupp som heter Online Virkcafé och där sker det emellanåt byten. Nu till påsk var det Påskligt Byte, där man skulle skicka ett paket med handgjorda påskrelaterade saker till sin bytesvän. den jag skulle skicka till tyckte om alla sorters garner och färgerna lila, svart, rosa, limegrönt och neon. Så här blev mitt paket:

Jag tycker om att ha lite tid över för att pimpa själva paketet, så att även kartongen är fin när den når mottagaren. Jag tog vanligt vitt, matt omslagspapper och färgade in pappret med hjälp av stämpeldyna och en mask. Det blev riktigt läckert!

I kartongen fanns det två virkade ägg, fyllda med vadd och
dekorerade med band och virkade blommor.
Mönstret till äggen hittade jag hos Steen i Stugan.
Mönstret till blommorna hittade jag hos MestVirkat.

Sen låg där också ett vanligt påskägg som jag altrat lite.
Du kan läsa mer om hur jag gjort det i min scrapblogg.

I ägget låg det lite Nötcreme, ett par virkade harörhängen.... 

... och ett helt gäng harar (som efter fotot fick garn knutet) att hänga i påskriset.
Mönstret till hararna hittar du hos WeaverBirdie.

Så här såg det ut när mottagaren Caroline packade upp alltsammans.
Nu väntar jag ivrigt på mitt påskpaket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar