tisdag 26 mars 2013

Veckans Dåliga samvete v 13

Dags att redovisa vad jag ska göra denna veckan..... Tills på söndag ska jag.....

... ha fixat dotterns hårsnodd, som hon fick av gudfar M med sambo E. Leia vill ha bort hjärtepärlorna och rosetterna och ersätta dom med riktiga snoddar, så att allt hår sitter kvar i respektive fläta/snodd. Så pärlor och rosetter väck, snoddar på och så några nya rosetter på.
... ha lagat sömmarna på mitt svarta linne. Sömmarna som sys på billigare plagg idag håller helt enkelt inte vanlig användning, så det är fyra hål i två av sömmarna, där tråden helt enkelt gått av. Bara att sy lite raksöm så är det klart.
... ha lagat hålet på höger axel i dotterns pyjamas. Denna har legat i flera veckor för jag har inte vetat hur jag ska göra. Om jag syr för hand kommer den att gå sönder ännu mer, det ser nästan ut som tappade maskor i en mycket tunn stickning. Men nu har jag kommit på att stryka på vliselin på baksidan, och kanske nån fin, mjuk liten lapp på framsidan, så nu ska det väl gå bra.

Jaa, bara att sätta igång! Tur att snodden blev klar redan igår, tog itu med den direkt efter att jag fotat.

1 kommentar:

  1. Ja, det är ju hopplöst med sömmar som går sönder så fort... Lycka till med utmaningen!

    SvaraRadera