söndag 2 juni 2013

Färgglad kofta

Njuter av att sitta inne med balkongdörren öppen, det är precis på gränsen för att jag inte ska frysa - gick jag ut skulle jag däremot frysa, bara 22,5° ute. Jag är less på att frysa nu, nu vill jag ha VARMT!!!!

I alla fall, maken och dottern är och handlar själva, jag kommer inte med hur gärna jag än vill! Kranen i bilen gick sönder i fredags eftermiddag, så vi kan inte lyfta in permobilen. Och jag klarar inte att sitta i den manuella rullen och rulla mig själv, inte heller att maken puttar mig och jag skjuter på varuvagnen, så jag får snällt stanna hemma. Så då passar jag på att virka på dotterns färgglada kofta, som hon inget vet om än. Den ska bli en överraskning! Garn köpt från Lidl, virknål 3 och mönster nånstans ifrån på nätet - minns inte var tyvärr. (Sparar ner miljoners mönster från nätet, men missar alltid att spara VAR jag hämtat dom! Lovar bättring där!)

Den enda smolken i bägaren är att med balkongdörren öppen hör jag hur grannens lilla 1-åring skriker och gråter ca 3-4 gånger i timmen, då hon klättrar och slår sig medan föräldrarna är i ett annat rum. De har heller inte särskilt bråttom till att komma och trösta henne, hon kan gråta i 5 minuter innan de gör något. Hårt att se/höra hur flickan är ledsen/har ont och mamma/pappa inte prioriterar riktigt som en annan skulle göra.  :-(

Men men, inget jag kan göra åt det. Här kommer bild på glad-koftan istället. :) (Klicka på bilden så får du se den lite större.)



2 kommentarer:

  1. Spännande och se hur det kan bli en kofta sen!!!! Jag tycker mer att det ser ut att bli en kudde!!!
    Här är 25 grader och inge syre i luften, bara kvaft,kvalmigt och äckligt och en massa stickmygg som gör en tokig!!!
    Hoppas det fixar sig med kranen i bilen så du kan hänga med familjen...men det är skönt med egentid ibland oxå ;)
    Älskar färgerna på koftan...Leia kommer säkert att bli jätteglad över den sen :) Kramiz från Plingan <3

    SvaraRadera
  2. Överdelen som virkas utan volang, där ska det bli ärmar, och sen när volangen är klar virkas den ihop på framsidan - så den dras över huvudet. Jag visar den sen när den är klar.

    Å kranen är klar nu, testad idag på väg till behandling! Grabbarna på verkstan fick en tårta av maken när han hämtade bilen, på order av mig. Kram

    SvaraRadera