tisdag 2 april 2013

Veckans dåliga samvete 2 - resultat


Dags att redovisa utmaningen igen... Jag har insett att ha veckoutmaningen från söndag till söndag inte funkar bra för mig så jag flyttar min en dag, så jag redovisar på måndagar istället. Fast jaa... jag vet att det är tisdag idag, men igår var ju helgdag = inte så mycket lugn för mig. Hittills har det blivit så för mig att jag har kommit på "javisstja, idag är det söndag, då ska jag redovisa utmaningen..... jag kanske skulle göra den med då..." Hoppas att det förändras nu när jag skjuter på det en dag.

Veckans dåliga samvete 2 var för mig att laga & fixa detta:

Mitt svarta linne hade släppt i sidosömmarna, dotterns älskade onepiece-pyjamas hade gått hål på i tvättmaskinen (troligtvis av nåt annat plaggs blixtlås) och dottern ville att jag skulle ordna snoddarna på lösflätorna. Det är limmat med hjärtpärlor och rosetter men redan efter en dags användning så har håren börjat lossna, så för att ordna det måste pärlorna och rosetterna bort tillsammans med limmet och flätas om.

Så. Det svarta linnet lagat (symaskinen vs Linda 3-4!), vliselin påstruket på dotterns pyjamas och ett broderat fleecehjärta över för att dölja vliselinet - klart! Snodden blev jag klar med direkt efter att jag hade bloggat denna utmaningen, pärlorna, rosetterna och limmet (tillsammans med en del strån...) borttaget, nya flätor fixade med minigummisnoddar i ändarna och nya rosetter på plats.

Skönt att ha det gjort!

1 kommentar: