fredag 24 maj 2013

Första kakfatet klart!

För ett bra tag sen fick jag en ställning till kakfat av bästa väninnan, men mer blev det liksom inte. Så för ett par månader sen tänkte jag att jag skulle börja med kakfatet, bara för att upptäcka att ställningen inte var komplett. Beställde ny ställning tillsammans med kakelborr, sen blev det liggande. Köpte tallrikar och skål, men de blev stående... Nu i helgen skulle det bli av, det hade jag bestämt! Då var kakelborret borta! Maken ryckte ut och köpte nytt på Jula, men vi hade inte riktigt räknat med motståndet som faten och skålen satte upp! De var i stengods, inte porslin, och det tog lång tid innan maken kom igenom. Så nytt kakelborr måste införskaffas och jag har lär mig att göra kakfat i porslin hädanefter. Men rysligt fint blev det!

Det går bra att beställa kakfat via mail.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar