tisdag 14 maj 2013

Virkade måttband

Jag har fått dille på att virka in rullmåttband! Själva måttbanden köper jag på Ikea eller Clas Olsson.
Sen virkar jag 2 African flower-blommor som jag sen syr ihop med måttbandet emellan. Min namnlapp syr jag också i. De blir som små kakor nästan. Jag virkar med Candy och virknål nr 2. Virkar man med till exempel Catania eller Tilda blir blomman större och man får ändra eller ta bort sista varvet på blomman så att fodralet till måttbandet inte blir för stort.


3 kommentarer:

  1. Oh! Vilken smart idé! Jag håller på att virka dessa blommor men har inte bestämt vad de ska bli av dom, men nu tror jag att jag vet!

    SvaraRadera
  2. kanon bra ide den apar vi efter med detsamma =)
    tack
    Bettina på http://mittpyssel.blogg.se/

    SvaraRadera
  3. Nu har jag också gjort blev kanonbra så tack för tipsen
    hälsningar Bettina på
    mittpyssel.blogg.se

    SvaraRadera